Alla inlägg under juli 2010

Av Desirée - 31 juli 2010 19:35

Så i måndags hade man tandläkarbesök kl 8.40 Så när man väl går till tandläkaren så visar de vara ner stängt så frågar man någon så säger dom att tandläkaren har flyttat för ett år sen när man väl hittar till dom där dom hade flyttat... Så man var inte så värst glad över detta precis.... Så när man väl blir undersökt så får man domen på att man har 3 hål som ligger mellan tänderna.. Ett hål är precis vid visdomstanden på vänster sida och dom andra två var på höger sida.. Bara själva undersökningen gick på 700 kr ca.. Jätte roande.. Så fick man reda på att man ska dit tre ggr till och sista gången blir väl att man måste till tandhygienisten med oxå... Och att man hade tandköttsinflammation som jag redan visste om... :-/ :-(


Så redan efter hos tandläkar besöket så kände jag mig dålig och trött, tänkte inte så mkt på det....


Så tisdagen började jag bli sämre med eftersom jag kom te jobbet och hade sån huvudvärk och hög feber, eftersom alla sa att de var bra varmt där inne så tänkte inte jag så mer på det.. de ända jag kände av var att svetten rann på en annan... Så man blev mer och mer sämre ju längre man var på jobbet men var där hela dagen ut ändå...


Så onsdagen började man med dagen att man gick te jobbet ändå.. Skulle vänta på bussen ut te jobbet men när man väl stog där och väntade så blev man helt yr, svimfärdig och riktigt illamående, var dessutom bra kall om händerna och att man frös ordentligt fast de inte var så kallt... Så man sa till sin arbets kompis att jag går hem igen... Mådde inge dåligt alls på morgonen... Så man kom hem och sov bort hela onsdagen i större delen av den... Var riktigt ordentligt dålig.... Hade mer och mer svullnade mandlar osv...


På torsdagen så ringer killen till läkaren och får en tid av dom kl 14.15 så ändå ringer man tidigt på morgonen så man tycker att man kunde få en tid på förmiddagen ändå.... Så när man väl kom dit till läkaren för att träffa han så fick man tid hos en som kunde inom området, öron och hals... Så han visste inte vad det var.. Så man blev skickad till labatoriet för att ta prov i halsen.. Så dom kom med en lång sticka och rotade runt i halsen på en.... Som inte var de trevligaste precis... Så fick man vänta ytterligare 6 minuter... för att få resultatet på provet.. Så fick man träffa läkaren igen och dom sa att jag hade halsfluss... och jag som aldrig har haft det i hela mitt liv... vart lite chockad... :-/ Så man fick order av att vara sjuksriven resten av veckan i 5 dagar innan man kunde jobba igen.. Så man har haft riktig lång ledigt nu denna vecka så himla underbart kan man säga....


Men jobbigt ändå att man inte kan umgås med folk eftersom man smittas ju.. Eftersom skiten är luftburen... Så man fick pencelin mot eländet i 10 dagar, ska ta tabeltterna 3 ggr om dagen.... Så de var 30 tabletter man ska ta bara..


Men dom försvinner rätt så snabbt som tur är... Men de jobbiga är att dom är så stora bara och smakar urk om....


Nä nu så ska jag fortsätta och prata med folket på msn är det tänkt,....


Av Desirée - 28 juli 2010 14:54

kommer nu inte att skriva ngt i bloggen med tanke på hur dålig jag är just nu.. har åkt på ngt riktigt skit..


har dessa symtom; febern går upp och ner, huvudvärk, frossa, kall svettningar, utmattning av trötthet och har sjukt ont i mandlarna eller rättare sagt är uppsvullen i dom...


Så imorgon ska jag ringa läkaren för då är det tredje dagen som jag har febern...


Så uppdateringen kommer när jag väl blir frisk, hoppas att man är frisk innan lördag i alla fall!

Av Desirée - 19 juli 2010 21:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 17 juli 2010 21:50

imorgon så lär de komma en lång uppdatering om vad som har händt i mitt liv dom senaste dagarna ska även göra om min blogg lite personligare så jag hoppas att ni alla har tålamod tills dess....


Nä nu ska jag sova eftersom de kommer hända en hel del imorgon.. har mkt att göra bara....!

Av Desirée - 8 juli 2010 18:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 6 juli 2010 12:50
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 3 juli 2010 22:24
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 1 juli 2010 19:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards