Alla inlägg under november 2010

Av Desirée - 27 november 2010 15:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 21 november 2010 18:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 20 november 2010 23:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 4 november 2010 10:29

Fick härom dagen ett samtal från min läkare som hade totalt glömt bort att ringa mig då han sa att han skulle höra av sig....


Så sist jag var där är för ca 2 veckor sen så dom tog en massa blodprover som jag fick lämna och vägde mig, så dom kollade blodvärdena, levervärdena, lungkapicteten... (den var hur bra som helst) kollade även upp om jag hade brist på vitaminer eller ngt annat i kroppen...


Så de jag hade brist på var c-vitamin, B-12 och calium... Sen så hade man skyhögt järnvärde... *mysko* de förstog inte läkarna varför eftersom jag har inte ätit ngt som har så högt värde i järn i maten eller ens tagit järntabletter...


Så jag ska äta lite mer frukt som apelsin och banan.. Sen blir de apoteket att hämta ut receptfritt för B12 (Information här).


Kort information om B12; 

Med blodbrist (anemi) menas brist på blodfärgämnet hemoglobin (Hb) i de röda blodkropparna, som cirkulerar i kroppen. Hemoglobinet svarar för transporten av syre från lungorna ut till kroppens celler. Cellerna använder syret i ämnesomsättningen, som ger oss energi.


Sen fick man även beskedet om mina allergier så som att jag inte tål; mjölk, mjöl eller kokta ägg (pga proteinet)


Så läkaren sa att jag har förstört rätt så mycket på tarmluddret som finns i kroppen där ämnesomsättningen sker av kroppen för att ta upp maten....


Så jag fick beskedet att jag ska undvika allt med mjölk, mjöl och ägg för att hjälpa magen och tarmen att må bättre och funka bättre oxå.. ska testa de så här i ett tag framöver.... För att se om de blir ngn skillnad....


fick även en sida för allergi som man kunde hitta mer information på internet....

Av Desirée - 1 november 2010 20:16

Den 30/10 är de en speciell dag för då fyllde min älskade älskling år.... Tänk vad tiden går nu undan hjärtat... Så under förmiddagen så kommer de folk som är hans pappa med present.. Sen kommer två arbetskompisar oxå som skulle säga grattis oxå... Så man pratade en hel del med dom lite....


Efter de så fick jag skjuts ner te stan av arbetskompisarna för jag skulle hitta en present till killen oxå som saknades.... Så efter ett par timmar så hittade jag de sista. han fick en snygg ljusstake och en fotoram med 3 bilder i... När jag kommer hem från stan så kom han precis själv in i dörren med.. så de blev att lägga allt under sängen... *puh* Trodde att man skulle ha tid för att slå in paketen men icke sa nicke....


men han verkade glad över presenterna, men de värsta jag vet är att gå i affärer och hitta presenter till ngn... Men de får ju gå nu oxå...


Sen till kvällen så begav vi oss till en resturang då vi skulle ut och äta med två av hans vänner oxå....


Så under färden så pratar vi inte ngt alls med varandra och jag får för mig att jag har gjort ngt fel.. På ngt sätt så får han mig jämnt gråta på ngt sätt när vi pratar om visa saker men vi redde ut allt mellan oss... Men de är skönt att kunna gråta av sig lite och lätta på trycket ibland med.... Så vi hade de jätte trevligt där ute på resturangen....


Sen efter så åkte vi och köpte film... vet en film jag vill se nu oxå.. :D


sen efter att vi hade sett färdigt på filmen så gick vi och la oss med tanke på att han skulle upp tidigt dagen efter för ngt han skulle göra...

Av Desirée - 1 november 2010 20:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards