Alla inlägg under augusti 2012

Av Desirée - 29 augusti 2012 14:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Desirée - 27 augusti 2012 15:37

Idag har man inte gjort så mycket alls eftersom jag har haft sån foglossning som inte är de minsta roligt alls... Men den skulle absolut inte hindra mig alls.. 


Har varit på willys och handlat två gånger... Sånt man får ta när man glömmer saker... 


Annars så har man bakat bröd i bakmaskinen, bakade morotsbröd... 


Annars så fick man sitt efterlängtade brev av försäkringskassan också... Så nu ska man bara fylla i det och skicka in de, så man får lite pengar i nästa månad nu när man är full tids sjukskriven från jobb... 


Ska strax börja med middagen är de tänkt också... idag blir de potatismos med fisk... 

Av Desirée - 27 augusti 2012 08:11

Fredags så tog killen ledigt hela dagen för att tillbringa tid med mig, så dagen började med att köra hans son till hans mamma innan han skulle till skolan... Där efter blev det att hämta mig för vi skulle till barnmorskan för jag skulle göra sockertest för att kolla så att man inte hade graviditets diabetes, vilket var skönt att jag inte hade... 


Sen tog tom extra blodprover på mig för att jag har blodgrupp B-... Sen fick lyssna på bebisens hjärtljud och kolla så h*n växte som den ska... Så allt såg jätte bra ut... Så skulle barnmorskan kolla upp idag varför jag fick betala för ultraljudet sist när de ska vara gratis... 


sen där efter så åkte vi in till malmö eftersom dom har en festival där som varar i 8 dagar, så vi hade lite tid för oss själva i helgen... 


Så köpte jag två tröjor på hm också.. så när man är där så måste man köpa en langos... Men vi blev lite besvikna för den var jätte hård, kunde knappt bita igenom den... 


Sen på kvällen köpte killen en tröja till bebisen som han såg på willys bland barnmaten.... 

  Så nu är frågan vad kan man göra av barnmat som är puré efterrätt ifall man kan baka de i ngt eller liknande...?


Lördagen; så åkte vi till löddeköpinge och handlade ett nytt surond system som kostade enbart 995 kr, inte så varligt när de var rabatt på 70%.. Så köpte jag även två blommor också, behövs inhandla lite blommor också till lägenheten.. 

         


Sen köpte jag ett nytt minneskort till min mobil med... 


Sen köpte killen också en ny jacka till sig själv också...  


Sen bär de av till nova för att köpa en bakmaskin också... Så här ska de bakas bröd och sånt... 


Så var de inte så mycket med det förutom att de bar hemåt efter det... 


Söndagen; så åkte vi till Lund för vi var tvungen att köpa en sladd till surond systemet som inte medföljde i paketet som dom inte sa ngt om alls... 


Så passade vi på och gå in på jula och handla lite grejer till killen för han behövde de i jobbet... 


Sen där efter åkte vi till citygross och stor handlade mat som behövdes verkligen, och inte nog med det så hade någon av oss kommit åt en knapp på kylen för att ha stängt av frysen... Så de blev att rensa ut vad som skulle kastas så passade vi på och avfrosta frysen, så de blev att fylla frysen igen, så nu har vi massor med mat igen... De var nog 3 månader sen vi stor handlade... 


Detta vad man gjorde i helgen... 


Av Desirée - 21 augusti 2012 12:29

Måndag händer inte så mycket förutom att dona i hemmet lite..


Tisdag bara ta de lugnt i största allmänhet.. 


Onsdag Då har man tvätt tid, även de måstes göras också.. Lika bra att tvätta för de har gått åt kläder nu när de har varit så himla varmt.. 


Torsdag inget planerat


Fredag ska till barnmorskan för att göra glukosbelasning.. För att kolla om man har gravitets diabetes.. Ska vara där kl 07,45 sen ska man sitta där i två timmar innan dom tar ett blodprov för att kolla... Har även en tid till hos barnmorskan kl 08,45..  Så de innebär att jag ska fasta i 8 timmar innan jag ska dricka den söta sörjan... 


ska ev in till malmöfestivalen med en kompis, men får se också hur man mår.. 


Lördag in till malmö och köpa bakmaskinen, sen till lödde och handla bebis kläder och saker som behövs.. 


Söndag Inget planerat än så länge, blir nog att ta de lugnt... 

Av Desirée - 21 augusti 2012 08:02

Då ska man väl göra sig av med pengar till helgen...

I helgen ska vi stor handla de behövs verkligen på brist på mat och sånt... Sen ska en god vän till mig köpa en elvisp på citygross...

Jag ska även inhandla en bakmaskin som jag har sett ut till ett bra pris, så den kommer gå på högvarv nu i början då vi har ont om bröd dessutom så kommer kostnaden gå ner rätt så mycket med att baka bröd i maskinen istället för att köpa hela tiden..

Så kommer man baka frallor och limpor i början och även kunna förberedda deg till pizzabullar som ett exempel...

Så nu ska man bara övertala han här hemma också att vi ska införskaffa oss en sån också... Hittade denna på netonnet...

 

Skantic BM-100

Denna bakmaskin kostar endast 599 kr funderar på att slå till, fanns en på siba för 499 men där stog de inte så mycket om den... 


                        Egenskaper

  • Bakmaskin i rostfritt stål
  • 12 förinställda program
  • Tydlig LCD-display
  • Lättanvända kontrollpanel
  • Timer upp till 13 timmar
  • Välj mellan två brödstorlekar
  • Visningsfönster
  • Minnesfunktion
  • Non-stick beläggning
  • Effekt på 580 Watt, 230-240 V, 50 Hz
  • Mått bakform (BxHxD): Ca 130 x 170 x 130 mm
  • Mått (BxHxD): 253 x 307 x 340 mm
  • Vikt: 4,9 kg
  • medföljer även en lite receptbok 
  • Bakmaskinen har 12 förinställda program för att baka perfekt bröd av alla slag. Du kan också använda den för att göra utsökta degar för pasta, pizza, kakor och bakverk – och dessutom för att göra sylt. Om du har bråttom finns ett snabbprogram för att baka bröd på mindre än en timme.

 

 

 

Av Desirée - 16 augusti 2012 10:30

Nu ska jag och en kompis gå på Malmö festivalen den 24/8 så nu är det i alla fall bestämt, skönt att komma ut från lägenheten den dagen.. Men de kommer säkerligen bli mycket folk eftersom de är löning den dagen, så de är ju framför allt sista dagen på Malmö festivalen så man får ju passa på också...

Kanske göra något fynd och hittar lite annat som man kan behöva, ligger ju bara 30 minuters tågresa från mig...

Men innan vi åker in så blir det att jag ska till barnmorskan den dagen på morgonen som tur är, så de är ju väldigt bra... Så hinner man sticka innan också...

Av Desirée - 15 augusti 2012 10:30

Idag så kommer de en mycket kär vän till mig och ska ta en fika hemma hos mig.. Och de roliga är att jag inte behöver åka hem till henne som jag brukar få göra med alla mina vänner, alltid jag som ska komma men dom kommer inte hem till mig... Frågan är varför kan man inte besöka mig utan att jag måste komma till dom jämnt??

Så man ser fram emot att hon kommer snart... Hon lär ju vara här i några timmar i alla fall... 

Så då blir det lite kalas på bullar och smått och gott...

 

Av Desirée - 14 augusti 2012 10:30

Idag ska man träffa en kompis innan hon ska till jobb, ska bli kul att träffa henne har inte sett henne på ett bra tag...

Måste ju göra något nu i alla fall innan man blir knäpp på att gå hemma... Har varit sjukskriven sen den 6 augusti så de börjar bli drygt att bara gå hemma och inte göra något alls.. Har donat här hemma men de kan man inte göra hela tiden...

Sen efter de blir de väl att man går hem och donar lite innan gubben kommer hem, ska även posta ett brev till försäkringskassan så de blir en sväng till biblioteket också se om man kan låna någon bok också... Nu har man tid att sätta sig och läsa en bok..

Så ska man strax göra sig i ordning och göra de sista... Så man är klar till att gå, kommer uppdatering senare...

 

Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards