Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

tvätt och lite annat

Av Desirée - 20 juni 2012 11:00

Nu så gick man upp kl 7 när man hjärtat mitt gick till jobb, så nu sitter man här och väntar på att klockan ska bli 8 så man kan börja tvätta...

Tänkte att de var lika bra att tvätta idag så man inte gör det under midsommar helgen, så roligt ska vi inte ha det i alla fall... Lika bra att få de undanstökat...

Så idag ska jag rensa bort allt som är på balkongen som inte ska vara där, så man kan sitta där imorgon och äta midsommar mat om de är väder för det... Eftersom jag har semester så kan man lika bra att få de gjort..

Men de sura är att man får lönen på måndag efter midsommar, mindre roligt...  Annars så kommer hjärtats son hit också ikväll..

Så vi får se vad man hittar på idag.... Jag ligger i alla fall inte på latsidan fast jag har semester... Jag är sån person att jag inte bara kan sitta stil och ta de lugnt, visst denna vecka har jag sagt att jag ska rensa ut och gå igenom vad som finns i garderoberna så jag kan ha mina kläder i en garderob och inte behöva gå in i min killes sons rum för att hämta kläder... Känns lite onödigt till det i alla fall...

Mina planer är att tvätta, göra ren toaletten, rensa bort allt som inte ska vara på balkongen, sen fortsätta i vardagsrummet...

 
Går dagens projekt var att rensa ur två garderober och de var lättare än sagt gjort, har gjort en fin stor hög till gubben att han ska titta igenom vad som ska sparas, eftersom de är gamla arbetskläder och en massa verktyg som man bara inte kastar... Sen började man med att göra ordning i vardagsrummet, en sidan av vägen har jag fått att jag får sätta upp vad jag vill där, så de var ju snällt av han...

Sen på måndag så ska jag handla lite blommor på torget om de är öppet där förstås så man kan plantera nya blommor på balkongen också, så jag har fått den äran att jag ska få köpa blommor och ta hand om blommorna också, så lite grönt vill man ha i en lägenhet också... Sen ska jag köpa nya gardin stänger samt en massa nya gardiner som står på in handlings listan... Så jag har fått mycket i förtroende till lägenheten...

Sen ska vi börja handla en massa grejer till bebisen också, kan bli dags för det också.. Eftersom h*n ska komma nu i november... Så vi berättade igår för killens son och de var positivt från hans sida.. Han misstänkte redan att jag var gravid...

Ska även senare idag lägga upp före och efter bilderna på lägenheten som blev renoverad...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desirée - 12 september 2013 11:32

Oj här var de länge sen man skrev något.. Detta får ju verkligen bli ändring på... Så nu på sista tiden har de hänt en massa grejer.. Men ska uppdatera igen då de kommer.en kortfattat inlägg... ...

Av Desirée - 25 augusti 2013 13:47

har nu hittat en bra sida med att få hjälp med middagstips, diskutera med andra om råd ang maten eller annat som gäller om mattips... Eller kanske bli väldigt goda vänner med några när ni kommer i kontakt i en diskussion.... Här kan man även få ti...

Av Desirée - 17 januari 2013 07:45

Då kom de snö igen igår redan... Mindre mysigt nu när vi har fått -18 grader här hemma...    De var inge skönt alls att behöva gå ut i kylan bara för att posta ett paketet, men nu är de gjort också.. skönt värre...    Annars så har de inte hä...

bvc

Av Desirée - 4 januari 2013 07:59

idag är de då dagen är här att vi ska till bvc för att mäta och väga på den lille, kan ju säga att han har blivit tyngre ska se hur mycket tyngre och hur lång han har blivit bara... ska bli intressant, ska fråga barnmorskan om några grejer också..  ...

Av Desirée - 1 januari 2013 07:45

Vi tänkte att vi går ut en sväng och kollar runt och får lite frisk luft också...    Så skulle vi ta ut pengar på automaten kan säga att ingen automat fungerade eller ens att handla på kortet i butikerna fungerade...    De hade hänt något med...

Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards