Alla inlägg den 6 september 2012

Av Desirée - 6 september 2012 10:45

Torsdagen;


Men tro det eller ej så hörde jag inte när hjärtats klocka ringde, vart helt paff att man låg kvar i sängen och sov fortfarande då klockan var 07,40 då man vaknade och kollade vad klockan var.. 


Skönt med lite sovmorgon ibland då jag har börjat bli mer och mer trött om dagarna.. 


Så man hade ju lite ärenden att göra igår som att gå ner till försäkringskassan eftersom jag hade fått papper som jag inte blev klok på alls.. Så när man frågade de som jag ville ha hjälp med så kunde jag skicka in de pappret när som helst, så fick man ytterliggare papper, ett papper för havandeskapspenning som numera heter graviditetspenning sen ett papper som jag ska skicka till min arbetsgivare som hon ska fylla i... 


Åh dessa papper man får från försäkringskassan kan man inte bli klok på... Ibland känns som att de är samma frågor fast till ett annat papper.. 


Sen gick man ner till coop också handlade socker, sen kollade man in 10 krs marknaden som dom har där efter en äggklocka så de hittade man sen strumpor till den lille också.. 

  2 stycken för 20 kr var ju inte så farligt.. 


efter att man hade varit där så gick man till öb och gjorde lite fynd, köpte de jag behövde hittade också till fredagsmyset också, så de var ingen skam alls... 


Så började klocka närma sig runt fyra tiden så kom gubben hem och gjorde kycklinggryta som var helt underbart god.. 


Därefter blev de slötid i soffan tills man skulle gå och lägga sig... 


Sen ringde man ett telefonsamtal tid då jag har skulder hos csn, men csn är för fan inte riktigt kloka i huvudet alls.. Som ni vet så håller jag på att reder upp mina skulder som jag har samlat på mig genom åren då jag studerade och fick csn bidrag... Så ringer man till dom för hon som jag pratade med sist sa att jag skulle ringa och reda ut de igen då skulle man dra 2000 kr per månad så nu säger nästa att man ska betala 3500 kr istället, så säger man att man inte har kunnat betala in för att man har haft utmättning av sin lön hos kronofogden så jag har ju betat av det nu i 8 månader, men de tog dom inte hänsyn till.. Så nu skickar dom detta vidare till kronofogden, kan man bli gladare när man har precis blivit av med allt från kronofogden så sätter dom mer till dom istället.. Hade man kunnat göra en avbetalningsplan så hade de fasiken varit lättare, dom vill ju bara sätta folk i skiten när de finns folk som vill reda upp med sina skulder.. Är de tacken för att man har tagit lån hos dom och valt att plugga vidare.. Säger bara en sak tänker aldrig mer ta ett lån hos dom fler ggr eller gå på deras bidrag.. 


Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards