Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Desirée - 15 oktober 2012 11:30

så man hade lite att gör, nu på morgonen fick man gå upp kl 07.00 samtidigt som hans son eftersom vi båda skulle iväg till skola och barnmorskan... 


Jag hade tid hos barnmorskan så de innebar att jag han äta frukost på morgonen, sen så skulle jag ta bussen kl 8.16 från mig för att byta till nästa som gick 8.30 men jag han till barnmorskan för att kolla urinen och sen väga mig, sen gick man in till barnmorskan och pratade lite... 


Hon tog ett provrör blod från mig eftersom de är en koll som dom måste göra eftersom jag har blodgrupp B-, de är så att jag inte bildar antik kroppar ifall han är positiv i sin blodgrupp som kan vara farligt för den lille.. Sen kollade dom blodtrycket som vanligt så är mitt högt i början så barnmorskan fick ta blodtrycket innan jag skulle gå då hon var nästan färdig med allt... 


Men alla värden såg hur bra ut som helst så de kändes skönt, sen visade jag papprena för min barnmorska från ultraljudet vi var sist på, så han låg i säte fortfarande då, så kände barnmorskan på min mage och han hade rumpan ner fortfarande, så vi pratade då om hur man skulle gå till väga.. Men vi ska inte dra någon slutsats förän vi har varit på ultraljudet den 25/10, ligger han fortfarande i säte då så kommer jag få prata med en läkare om vi ska gå till väga... 


Jag har dessa alternativen att välja sa barnmorskan;

  • födda med benen neråt som kan vara besvärligt eftersom han kan fastna och komma ut blå och ha svårt att andas
  • läkarna testar och vrida han rätt
  • kejsarsnitt

så de kändes skönt att ha pratat om detta också, så man är förberedd på detta... 


Sen när man var klar så gick man över till sjukgymnasten där gubbens föredetta jobbar och pratade lite med henne angående då deras son fyller år, så tänkte höra med henne om hon visste vad han önskade sig.. Så man fick veta lite men de var ju sånt som vi redan visste om.. 


Så de blir svårt att köpa presenter till han, men vi ska nog komma på något... 


Sen tog jag bussen till willys för att handla hem lite som behövdes, så nu har man lite hemma igen.. 


Så när man kom hem så var man helt färdig från dagen... 


Sen till middag åt vi kycklingburgare, de var gott... När klockan nalkades mot 18 tiden så somnade jag i soffan i en timme så de var skönt att sova lite... Eftersom kvällarna är jag helt slut.. 




Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards