Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Desirée - 25 oktober 2012 08:15

Då var dagen kommen för att vi skulle få se vårat lille pyre igen, vi skulle vara där kl 09.00 Vi tog tåget till Lund sen gick vi till sjukhuset.. 


Så vi var på sjukhuset redan kl 08.40 ca, så de var inte så länge vi behövde vänta för våran tur.. Så när vi väl kom in så fick vi se våran lilla kille så gjorde dom sina mätningar samt att dom kollade även upp hur han låg och allt. De visade sig att han låg i säte fortfarande med rumpan neråt mot bäckenet. Så frågade hon vi hade hur dom hade sagt hur vi ska gå till väga. När vi svarade så vart hon lite chockad över att vi inte hade fått någon information om detta... 


Så när vi klädde på oss så gick hon och hämtade papprena och ringde till förlossningen för en tid till vändning för att se om de skulle gå att göra de.. Vi fick tid omedelbart så de var bara att gå ner dit.. 


Så när vi kommer dit så fick vi ett rum med en gång så de var bara för mig att byta om till deras plagg... Så skulle dom ta blodprover och blodtrycket mm... Sen ville dom ha pappret angående vilken typ av blodgrupp jag har, så min var B-, så de e bra för dom att veta säkert.. Sen när dom började komma fram med all redskap så fick man chocken i sig då tårarna bara ran för en för de var så mycket som hände på en gång för mig som vi inte var beredda på... Men som tur var att killen följde med och höll mig sällskap hela tiden... 


Medans dom kollade hjärtljuden på bebisen så gick gubben iväg och handlade sötsaker till mig eftersom jag hade lågt blodsocker pga jag inte hade ätit eftersom de var för tidigt att äta frukost... 


Utan att han vet jag inte hur jag hade klarat att gå igenom allt som blev idag... 


Annars så skulle en massa läkare komma in också, sen när läkaren kom in så gjorde dom ett ultraljud till för att han skulle kolla hur och vart bebisen låg i magen på en... Han hade inte ändrat sig alls... 


Så dom gav mig bikaryl som jag inte gillade alls.. Kändes som att hjärtat på mig skulle hoppa hur bröst korgen på en annan, de var mest så att moderkakan skulle slappna av lite.. Så de var en obehaglig känsla man hade för en kort stund.. Så dom försökte att vända på han men de vill inte han alls att bli flyttad så de gick inte alls.. 


Och alla som man har pratat om angående vändningen säger att den är brutal men de var inget jag tyckte var jobbigt, de enda som gjorde ont var när läkaren var nere vid bäckenet på en annan där gjorde de ont eftersom han hade fixerat sig nere så han ligger med rumpan ner i bäckenet... 


Så efter många om och men så konstaterade dom att de kommer bli ett kejsarsnitt, så man ska in på samtal till sjukan den 5 november för att få mer information om detta...  


Så vi tillbringade hela förmiddagen på sjukhuset men de var lika bra att få de gjort så man får all fakta om hur allt ligger till... Så nu har man nedräkningen till den 5 november... 


Nä nu blir de lite annat att göra här hemma som att göra sig i ordning för en dusch och lite annat.. Kommer ett annat inlägg senare idag också... 

Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards