Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Desirée - 30 oktober 2012 07:30

Idag gick man upp strax innan gubben skulle iväg till sitt jobb eftersom jag skulle till barnmorskan kl 08.30, skulle ta bussen dit. bussen gick 7.36 sen skulle man byta buss som går två gånger i timmen så tog man den som gick kl 08.00 så var man där upp kl 08.10 så man fick vänta en stund, men de var inte hela världen... 


Så innan man skulle in så skulle man kolla urinen och väga sig... Så när man kom in så pratade barnmorskan om hur de gick för mig hos de sista ultraljudet, sa att han fortfarande låg i säte och att de är nu tal om ett kejsarsnitt och har fått tid för inskrivning och datum när han ska få komma ut till världen.. 


Så när man berättade att de var ljusrosa i flytningarna när man torkade sig så frågade hon en massa om det, så gjorde hon en grundlig undersökning på mig... Så de var bara att klä av sig och lägga sig på gyn stolen för en noggranare koll för att se om de var något där konstaterade hon att man var öppen 0.5 cm-1 cm. Men hon var lite osäker så fick man klä på sig medans hon funderade så frågade hon om de var okey att hon bad en annan kollega titta på mig invändigt så de var bara att lägga sig på britsen, även hon konstaterade att man var öppen så mycket... 


Efter de så kollade dom till hjärtljuden också på den lille parven och mätte även magen som hon brukar göra...  Sen när de var klart så ringde hon till förlossningen och diskuterade med dom men hon blev skickade att ringa till ett annat ställe i Lund som var mer akut... Eftersom jag hade börjat öppna mig så är de mer akut pga jag ska bli snittad... 


Så jag fick information om att vi skulle ta oss till sjukhuset i Lund för att göra en bättre koll och se om de ska bli ett snitt eller inte... Så de var bara att ringa gubben för att informera han om hur läget ligger till han vart helt paff när man berättade om allt detta som barnmorskan sa till mig... Så han fick inte jobba så värst länge precis.. Så vi bestämde oss att vi träffades hemma att jag ringer hans ex om att hon kan hämta mig och köra hem mig.. Så de var inga problem alls med det, hon blev ju mer nervös när hon körde än vad jag var.. 


Sen så ringde gubben hans föräldrar som bor i höör om att dom kunde köra in oss till sjukhuset då de var inga problem alls.. Så dom skulle ta en snabbfika så kunde vi plocka ihop i lugn och ro innan dom kommer... 


Så dom hämtade oss så körde vi förbi willys för gubben hade inte ätit ngt knappt alls... 


Så när vi väl kom in så gjorde dom en massa undersökningar på mig, gjorde en ctg på bebisen och hur mycket sammandragningar man hade och allt... Den hade man på sig säkert i en timme.. Men de var inte så mycket sammandragningar man hade precis, sen skulle man klicka på en knapp för varje gång man kände att bebisen rörde på sig, och de var rätt livlig bebis.. 


Sen fick jag en spruta i låret som heter brikanyl se om de hjälpte att de skulle av ta lite eftersom dom vill helst inte göra ett snitt i för tid helst... Så vi blev utskickade ut till väntrummet i en timme för att vänta på att de skulle verka och se hur de blev... Sen efter den timme så blev vi skickade vidare till ett annat rum för att göra en ctg på bebisen till innan dom kunde besluta ngt men de hade avtagit lite, men hade mest sammadragningar som gjorde duktigt ont... 


Efter allt detta så fick vi veta att dom skulle kolla vaginalt med ultraljud på mig för att vara mer säkra på om man hade öppnat sig eller inte.. Så dom konstaterade att jag inte var öppen ngt alls så de var skönt... Så vi fick gå hem efter det..


Äntligen efter ha varit på sjukhus sen kl 11.00 - 14.30 så de var en lång dag för oss båda, särskilt för mig som inte hade ätit ngt sen gårdagen innan.... Så när vi går därifrån så får vi ringa dom vi ringde om att de var falskt alarm, så efter de så frågar gubben min om jag var hungrig sa bara vad tror du att jag är när man inte har ätit ngt sen gårdagen... mitt blodsocker var rätt lågt så jag var inte på de bästa humör då.. så vi bestämmer oss för att gå och äta på burger king, sen efter de så tog vi tåget hem och fick skjuts hem med allpackning som man hade med sig också... 


Så vi kom hem vid fyra tiden på kvällen... Så man var ju rätt tagen och sliten när man kom hem vi båda somnade på soffan pga utmatthet... 


Så vid kl 18 tiden så ringer min mamma och försöker få tag på mig men jag hörde inte mobilen eftersom man var så trött så man vilade sig en stund på soffan... 


Sen blev de sängen för oss båda redan kl 21.00... 

Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards