Direktlänk till inlägg 28 oktober 2012

Helgens uppdateringar

Av Desirée - 28 oktober 2012 08:30

Lördagen; Då blev de en tur på stan som vi kallar de för, så vi kollade runt, vi hittade en jätte fin lamp till sovrummet som kostade endast 30 kr på loppisen så vi ska inhandla lite svagare lampor bara, för dom vi har nu är lite för starka tycker vi... 


Så gick vi förbi coop och handlade lite också vart de vidare till nästa loppis för jag ville inköpa blomkrukor till mina två blommor, så de var 2 stycken för 10 kr inte så farligt pris precis... 


Sen blev de att vi gick hem och tog de lugnt och gjorde en helt underbar middag som bestog av fläsklägg med kokta rödbetor och palsternackor till var hur gott som helst... 


Sen gick vi upp till willys för att köpa lördagsgodis till kvällen och att jag kunde ta ut pengar till barnvagnen som skulle komma på söndagen... 


Söndagen; var att man vaknade kl 8 och kunde inte sova längre men klockan var ju bara 07.00 då vi hade glömt bort att ställa bak klockan.. 


Så gubbens son och jag var vakna vid 7 tiden på en söndag medans gubben låg fortfarande och sov vidare i en halv timme till... 


Sen var de bara att göra sig i ordning för att äta och duscha sen invänta på att hon med barnvagnen skulle dyka upp bara... Så jag vart nöjd med vagnen för de e både sitt och ligg vagn för 500 kr... 


 


Så nu har vi allt klart när de gäller för ankomsten för den lille... Ska bara inköpa de sista som vi ska ha till förlossningen då de ska bli ett kejsarsnitt


Sen så bestämde vi att vi skulle dra ut en sväng då hans föredetta inte kunde köra pga hon inte mådde bra så tog vi tåget till lund nova istället och var där ett par timmar, för hans son skulle ha lite saker, ett spel, samt vinter kängor och byxor så nu har han handlat till sig... Gubben köpte inget alls till sig själv.. 


Jag gjorde faktiskt lite fynd, köpte en ny jacka som kostade 500 kr men var 50% rabatt då passade man på också, sen köpte man en stickad tröja för 199 kr som inte var ett dåligt fynd alls, hittade även ett par skor på skopunkten men köpte dom aldrig för mina fötter e så pass svulna så jag får vänta med det tills den lille har tittat ut... Sen hittade gubben varma inskor till mig... 


     


Sen tog vi tåget hem och bad henne hämta oss då vi var helt färdiga med att handla och sånt... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Desirée - 12 september 2013 11:32

Oj här var de länge sen man skrev något.. Detta får ju verkligen bli ändring på... Så nu på sista tiden har de hänt en massa grejer.. Men ska uppdatera igen då de kommer.en kortfattat inlägg... ...

Av Desirée - 25 augusti 2013 13:47

har nu hittat en bra sida med att få hjälp med middagstips, diskutera med andra om råd ang maten eller annat som gäller om mattips... Eller kanske bli väldigt goda vänner med några när ni kommer i kontakt i en diskussion.... Här kan man även få ti...

Av Desirée - 17 januari 2013 07:45

Då kom de snö igen igår redan... Mindre mysigt nu när vi har fått -18 grader här hemma...    De var inge skönt alls att behöva gå ut i kylan bara för att posta ett paketet, men nu är de gjort också.. skönt värre...    Annars så har de inte hä...

bvc

Av Desirée - 4 januari 2013 07:59

idag är de då dagen är här att vi ska till bvc för att mäta och väga på den lille, kan ju säga att han har blivit tyngre ska se hur mycket tyngre och hur lång han har blivit bara... ska bli intressant, ska fråga barnmorskan om några grejer också..  ...

Av Desirée - 1 januari 2013 07:45

Vi tänkte att vi går ut en sväng och kollar runt och får lite frisk luft också...    Så skulle vi ta ut pengar på automaten kan säga att ingen automat fungerade eller ens att handla på kortet i butikerna fungerade...    De hade hänt något med...

Presentation


är en smålandstjej som har hittat sina rötter nere i skåne.. ♥

Här kan ni läsa om min vardag, vårt första barn, kärleken ♥, jobb & vänner så mkt mer..
Follow on Bloglovin desireeygman

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Mina vänner´s blogg

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards